Arrow
View Project

YourSurprise

Een speelse, maar toch betrouwbare huisstijl

Een rebranding waarin alle facetten naar voren kwamen!

Opdrachtgever:
YourSurprise
Services:
Gehele rebranding
Datum:
2025
Opdrachtgever:
YourSurprise
Services:
Gehele rebranding
Datum:
2025
Website bekijken

Over YourSurprise

YourSurprise begon als een droom om mensen te helpen betekenisvolle momenten te creëren. Inmiddels verspreidt het bedrijf met gepersonaliseerde cadeaus ‘a little happiness’ in 28 landen. Met een assortiment van 2.500 unieke cadeaus en een team van 300 collega’s in Zierikzee blijft YourSurprise groeien en innoveren. Wat altijd blijft, is de passie om mensen blij te maken met een persoonlijk cadeau.

Case

Voor de rebranding van Yoursurprise gingen we op zoek naar een speelse, maar toch betrouwbare uitstraling, wat een uitdaging was bij het selecteren van het juiste font, de kleurstelling en het ontwerpen van het beeldmerk en logo. We wilden een visuele identiteit creëren die de creatieve en persoonlijke aard van het merk weerspiegelde, terwijl het ook professionaliteit en vertrouwen uitstraalde.

Projectplan

Om de uitdaging van een speelse maar betrouwbare uitstraling voor YourSurprise aan te pakken, begonnen we met een brainstormsessie waarin we samen met het team de merkvisie en de gewenste uitstraling in kaart brachten. We stelden vast dat de visuele identiteit een balans moest vinden tussen creativiteit en professionaliteit. Na de brainstormsessie gingen we aan de slag met het testen van verschillende fonts, kleuren en elementen die zowel energie als vertrouwen uitstraalden. Dit hebben we met elkaar samengesteld op basis van kleurenpsychologie, welbekende branding theorieën en onze eigen creatieve blik erop.

Resultaat

YourSurprise was positief verrast over ons design en de ideeën die we presenteerden, als klein bureau (t.o.v. de genodigde) hebben wij ons ongevraagd toegevoegd bij het aanbestedingstraject voor de rebranding. Dit was mogelijk door de al bestaande nauwe samenwerking. Ons voorstel sloot naadloos aan bij de wensen en de visie van het bedrijf, echter gaven zij aan te kiezen voor een andere partij omdat zij meer capaciteit hadden gedurende de periode dat YourSurprise live wilde met de nieuwe huisstijl. Volkomen te begrijpen en we weten elkaar te vinden in de toekomst!